Aug. 14, 2014

Kollade på lejonkungen igår, såg den på engelska för första gången. Detta gjorde jag av en enda anledning och det var inte för att jag var direkt supersugen på att gråta mig till sömns. Nej det var på grund av den här lilla filuren:




eller snarare röstskådespelaren från vilken filuren är formad, nämligen den här filuren:






var hela detta inlägget utformat bara för att jag skulle ha ett skäl att lägga upp bilder på Rowan Atkinson?
Mycket möjligt.
Hur många print screens har jag på telefonen nu?
Inte mer än åtta i alla fall...

Hursomhelst tyckte jag inte att den engelska versionen var lika bra. Såklart är det delvis för att jag vuxit upp med den svenska versionen men det var inte bara det. Texterna i låtarna flyter på bättre på svenska och sångarna är bättre. Dessutom kunde jag inte sluta tänka på hur de som gjorde rösterna såg ut så det var svårt att komma in i karaktärerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0