Snyfthistorian

Låt oss börja från början och sluta vid slutet, för folk fortsätter klaga på mitt sätt att berätta fantastiskt gripande historier.
Jag har, under perioder av mitt unga men tragiska liv, haft problem med sömn. Oftast på grund av olika anledningar av stress, men ibland till synes helt oprovocerat. Jag har alltid varit en som vaknar lätt av yttre påverkningar, och jag har också svårt att somna om.
 
Men i alla fall så har jag hamnat i en sådan period igen, där jag inte kan somna och vaknar flera gånger om natten utan att kunna somna om. (Det tar generellt 2 timmar innan jag kan somna, om det går överhuvudtaget)
Denna veckan har jag, som jag så fint räknat ut, sovit (i genomsnitt) 4.3 timmar per natt. Detta har gjort att jag inte gått på föreläsningarna, dels för att jag bara hade spenderat tiden med att försöka att inte somna, och dels för att jag har behövt öva inför konserten på fredag och det går liksom inte att lära in en dans på så lite sömn. Inte för mig i alla fall. Sen gick det ju som det gick sist, men ja.
 
Så veckan har varit lite av en besvikelse. Men idag missade jag en föreläsning som jag sett fram emot i nästan två veckor, och det är bara....ugh, jag drog verkligen det kortaste strået. Och visst, hade det varit så att jag vaknat av mig själv hade jag också skyllt mig själv. Men nu var det så att ödet spydde rakt på mig och jag fick helt enkelt gå upp 4.40 och köra min syster till bussen. Detta hade kunnat undvikas om min far åkt en halvtimme tidigare till jobbet, men eftersom han kan sova som i ett koma fick det bli min dag som skulle bajsas på.
Vet inte om det var sömnbristen eller inte, men kände lite för att gråta förut. Fast jag var för trött för att faktiskt göra det. Så om du hade planerat att göra det, fäll en liten tår för mig också.
 
Har missat 6 föreläsningar, varav 5 denna vecka. 12 timmar föreläsning puts väck. Pluggstressen börjar sakta men säkert klösa sig in. Men jag ska kolla på American horror story sedan. Och börja knapra på lite sömntabletter. Strax ska jag åka och repa inför imorgon.
 
 Detta är det enda som gjort veckan värt det (hittills). Och det är också rätt sorgligt att jag faktiskt inte bara tittat på Svarte Orm såpass många gånger att jag ritar ut det från minnet, utan också det faktum att jag uppenbarligen går runt och tänker på det tillräckligt att det är det som kommer fram när jag börjar rita lite tanklöst under föreläsningen om medeltidens ekonomiska historia.

Kommentarer
Postat av: Martin

Fan va bra ritad, älskar dem. Speciellt den vänstra.

Svar: Tack du ! Kollar du också på Blackadder?
None None

2013-11-14 @ 13:56:55
Postat av: Martin

Tyvärr inte men jag har börjat med A bit of Fry and Laurie nu. Sett hela första säsongen. Ska kolla på Wooster & Jeeves så småningom.

Svar: Jävligt bra, då kan jag ha någon att prata med om detta :)
None None

2013-11-18 @ 22:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0