Margit Hjukse

Sitter i Lödöse, kollar lite information om den medeltida kyrkan i Trönö samtidigt som jag lyssnar på norsk folkmusik och traditionella visor som Heiemo och Njykken. Imorgon ska vi till medeltidsmuseet här i byn, på skolans befallning.
Jag har även med mig min trofaste vän Game of Thrones (boken), och lyssnade på vikingarock hela dagen igår. Ett falskt medeltida tema lägger sig som ett skirt täcke över det senaste dygnet. Kanske är det ändå dags att kolla på den första säsongen av Svarte Orm....igen.
Nu blir det snart lite fäbodsmusik i form av bockhorn och lite andra mysiga instrument. Sedan tillbaka till små historier om huldror.
 
 
Stolt Margit sette seg på gangaren grå,
hon gret fleire tårir hell hesten ha' hår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0