KUUK

Fan vad trött och arg och irriterad och gråtfärdig jag känner mig nu.
Var ledig idag, men ska upp tidigt imorgon, så jag tänkte fixa en massa saker idag. Åkte till försäkringskassan och lämnade in en lapp, och skulle sedan köpa lådor till rummet, plus ett puder. Visade sig att lådorna inte alls var så tilltalande som jag trott, så jag skippade dom. En annan sorts låda finns på Claes Ohlsson, men eftersom jag hört att Ak skulle sluta "om en timme" så kände jag att det inte var någon idé att åka från centrum och vela. Så jag väntade, och kollade runt. Funderade på att äta, men insåg att jag säkert skulle behöva se på när hon åt ändå, så jag väntade med det med.
Två timmar efter att jag först tänkt åka hem (efter lådbesvikelsen) hade vi äntligen fått mat. Men inte färdig. Nej, eftersom det inte fanns något för Ak att äta så fick vi åka (=jag köra) hem och handla och sedan laga maten. Inte något man som skakig hungrig och stressad person gärna gör.
När vi äntligen ätit så inser jag att jag inte fått något annat gjort PÅ HELA DAGEN. Pga detta. . . . !
Jag har alltså ingenstans att lägga grejerna fortfarande, ingenstans att ha halsdukar m.m, jag har alltså inte städat, inte planerat inför morgondagen, inte duschat, inte köpt busskort, och nu får jag reda på att min far inte ska jobba.
Detta betyder att jag själv får köra till tåget imorgon, vilket inte är en stor grej i sig, men ännu ett stressmoment.
Inte heller har jag haft någon som helst egentid under hela dagen, trots att jag inte gjort något. Nu sitter jag och stressar över vad jag ska ha på mig imorgon, hur/när jag ska köpa busskortet, det faktum att jag måste ta ett djävla kort snarast möjligt, tågtider, klädhögar, saker som ligger och dräller osvosvosvosovsofoovookigwerlgjgeäwääääää.
 
Och nu måste jag duscha fort som fan om mitt hår ska hinna torka. KUKAR!
 
Ps, så skriker hon där nere på att jag ska hjälpa till. Jag hjälpte till genom att plocka fram allt. Och bort lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0