Heroes

Ugh..jag bara älskar de två sista avsnitten av Heroes. Vill ha mer, men det skulle nog bara förstöra allt. Finns säkert folk som tycker att ''den säsongen drog ner allt" eller "dom drog ut på det för länge" eller "blöblöblö", men jag tyckte att den var riktigt bra.
Lite deppig och jävligt seriös oftast, jag menar, är det ingen som har en lampa som inte ser ut som lysrör? Och en annan sak jag började tänka på är att dom hela tiden filmar alla underifrån. Ibland tröttnar man på samma sak. Men över lag, och speciellt "avslutet" var bra.
 
Till skillnad från serier som Supernatural och True Blood (och säkert en miljon till), så har det varit en serie med ungefär samma dynamik hela tiden. Det har liksom inte eskalerat, så som dessa andra serier gjort. Förmodligen för att den inte behöver det med tanke på att det är så många storylines samtidigt.
Personligen tyckte jag t.ex. att det finns en säsong av True Blood som nästan fick mig att sluta kolla helt, för det var så tråkig och överdriven. Samma kan jag tycka med Vampire Diaries, jag menar kom igen någon gång!
Detsamma gäller faktiskt med Supernatural, men den serien överväger jag inte att sluta kolla på, för dels, två snygga killar, och dels att dom har glimten i ögat. Det är komedi på ett annat sätt. Ett fint exempel är ju hela fanfic-grejen. Jag vet vad som finns därute, och dom med.
 
I alla fall, sidospår.

Jag har ett väldigt speciellt förhållande till vissa skådespelare, och samma för karaktärer dessa skådespelare spelar. Ibland tycker jag Michael C. Hall är attraktiv, ibland tycker jag han ser ut som en för solad ginger med små rosa apläppar. Hårda ord, men sant. Ibland tänker jag att Peter Peterelli (för det är enklare än hans riktiga namn som jag inte orkar googla stavningen för) är ascool och nice, men ibland kan jag inte sluta se hans skeva läpp och höra hans gnäll.
Ibland tycker jag att Zachary Quinto är aaaahhh, mmm, ja tack, men ibland kan jag inte se hans ögon för att hans ögonbryn tar över. Hans perfekt (måste vara vaxade) formade ögonbryn som ser ut att tillhöra en väldigt stylish gay man.
 
Aja, sidospår igen. Min poäng med inlägget var att berätta hur mycket jag tyckte om de avslutande avsnitten av Heroes. Finns det i bokform? Jag har inte kollat något på det alls. Som allt annat amerikanskt så är det säkert baserat på något annat.
Såååå...ja, det var väl allt. Ak kollar på Dr.Phil, som vanligt, och vill att jag ska kolla med. Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0