Godnatt.

 
Har blivit introducerad till en ny upplevelse, eller i varje fall en otroligt ovanlig upplevelse: En poplåt där texten är bättre än vad melodin är svängig. Det vill säga, jag gillar texten, och vill gärna tyck om låten, men arrangemanget är bara inte bra. Inte tillräckligt bra för texten i alla fall.
 
Nu vill jag inte få det att framstå som om att texten är något mästerverk heller såklart, men det är lite olyckligt när man vill höra texten sjungen och framförd på ett helt annat sätt. Speciellt när det inte finns någon som tagit sig an just denna låt i annan tappning.
 
Aja. Sånt är livet. Får väl hitta någon fin melodi och trycka in texten i den och låtsas som att allt är bra med världen. Fast man gråter inombords och knyter näven i fickan.
 
 
 
Det var längesedan jag gjorde en sånhär, men det gick ju okej tycker jag.
 
Är sjukt trött just nu, så ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0