Oväntat besök, utan gevalia

Kom precis hem från Alexandra. Hon började jobba vid 10. Så jag gick upp på mitt rum, hade inte bestämt mig för om jag skulle sova eller spela, men så ser jag ett äckligt flygfä (stekel eller vad dom heter). Narturligvis öppnar jag ju fönstret på vid gavel så att den flyger ut. Men precis utanför fönstret, alltså på taket, sitter Tyko. Han blev såklart förvånad och tittade förskräckt på mig med sina stora gröna kattögon och jag likaså med mina människoögon på honom. Sedan frågade jag vad han gjorde där, och han hoppade in på rummet.
Eftersom han är en så eftertänksam katt så har han låtit bli att gå ner till nedervåningen, för att han vet att det kan finnas hundar där. Så han går runt här just nu, och bara chillar. Kurrar. Högt.
 
Tyko har jättelånga morrhår. Som en gammal sensei.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0