Röv

...Så var man ensam igen.

Aja, det är ju skönt det med. Hade varit gott med lite mat....

Började tänka på det här med böcker... och alldagliga personer. Alldagliga personer är bara kul om man kan störa sig på dom. Eller om man kan leka gud med dom.
Det jag menar är att man aldrig skulle kunna göra t.ex. en film om en alldaglig person om personen i fråga inte är störande på något vis. Typ äcklig, eller bara ful. Eller patetisk. Annars får man göra något som handlar om en person om är väldigt bra (superhjälte, vampyr osv), alternativt sjuk i huvudet (seriemördare).
Och det där med att leka gud... Med det menar jag mest att enda gången jag kan orka stå ut med någon alldaglig är om jag spelar sims... Och då är det ju för att jag kan styra och ställa.

Det var det.

Loket Olsson var med i min ena dröm inatt.

Nu ska jag kolla på Up.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0