Pryd.

Okej, så nu känner jag för att ta upp detta.

För ett tag sedan såg jag en insändare till...något.
I alla fall så var det en kvinna som frågade om hon var pryd för att hon inte ville ha analsex med sin pojkvän, om jag inte minns helt fel.

Jag kommer ihåg att jag började fundera på hela den här grejen med att vara pryd.

Det känns som att i hela den här hysterin med att tjejer också ska få ligga runt, så har pryd blivit något alla strävar för att komma så långt ifrån som möjligt. Man vill ju inte bli kallad slampa, men det är på något vis värre att bli kallad pryd.

Jag förstår inte riktigt varför det har blivit så. So what om hon är pryd, ingen hade ju sagt något om hon hade varit slampig, i och med att man nu inte får säga att folk är det längre.

Och det är inte heller så att jag har något emot folk som ligger runt. Men det känns ju bara så fel att mannu ska pressas till att "utforska sin sexualitet" genom att gå med på...allt.(eller "man", jag har ju inte pressats till något)

Aja. Det var la det jag hade att säga om ämnet. Om man inte ska använda slampa som skällsord, så ska man inte använda pryd heller.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0