Slashing

Innan jag insåg att det fanns slashningar på allt, hann jag se och läsa saker jag helst skulle vilja glömma...

Men gjort är gjort, och det är lika bra att dela med sig av sina erfarenheter så andra slipper göra samma misstag (alternativt få reda på att allt de önskat sig finns där ute)..

Jag har läst Jared/Jensen. En baserad på verkligheten..förutom att båda är gay och Jensen är magisk, och lite sånt... Sedan var det en som var helt åt helvete vriden, där dom båda hade några konstiga magiska krafter och det var något om att regeringen var efter den ena och jag slutade läsa för det blev tråkigt. Men det finns otroligt mycket fanfiction om dessa två gossar kan jag berätta.
Heh, sen har jag läst Smosh-slashningar. Det var mest kul.
Det var när jag kom in på Dean/Sam (samma killar, men en helt annan innebörd...plus att på bilden ser dom som tagna ur Brokeback mountain II) som jag blev lite lätt illamående.
För jag kan tycka att visst, folk vill att Dean och Sam ska "tycka om varandra", karaktärerna är attraktiva och dom ser båda bra ut. Men, det jag inte förstår är att folk glatt skriver om och om igen att de är bröder. Kunde man inte tagit ut det elemntet isf? Eller är det incest man vill ha?
Sedan tycker jag att ordet för detta fenomen är väldigt roligt, för jag uppskattar ordlekar. Wincest. Hahaha, get it?

However, jag drar en skarp, skarp linje vid det. Ugh, jag råkade komma in på en snuskberättelse om Dean och hans pappa. Det var fader-på-son-våldtäckt och knivar och äckel *ryser* och jag är så glad för det röda krysset uppe i hörnet.
Och jag kan passa på att berätta att jag bara klarade av att läsa igenom vissa, för även jag har gränser. Även jag har gränser.

När jag så funnit att det finns så galna fans över detta, så insåg jag att det förmodligen finns för så många andra serier, böcker, kändisar etc.

Så jag tänkte efter. Och sökte på den första film jag kom på. LOTR. Som tur är så är det mest kul att läsa om tafatta försök att få Sam att låta sexig, eller ens nära sexig. Jag började mest småskratta när jag hörde Sam, med sin dialekt säga känslofyllda meningar till "Mr.Frodo".
Bilderna gav mig dock inre blödningar. I själen.

Efter detta förstod jag att det måste finnas lika många hemska sexberättelser om ens favoritkaraktärer som det finns galna fans. Och galna fans finns det ju gott om.

Hahaha, det fanns en för Pirates of the Carribean. Jag läste inte igenom den, men det jag läste var väldigt...konstigt. Det var ju då Jack och Will som parats ihop. Det finns ju fler än den jag skummade igenom såklart, men orka.

Så om du har tråkigt någon dag, så har jag ett tips. Slå upp Google. Sök på valfri film (engelsktalande alternativt väldigt känd) och sätt ordet "slash" efter titeln/karaktärer i filmen. (Eller boken eller serien eller bara kändisar).
Jag kan redan berätta att det finns resultat för:
  • Vampire Diares (inkluderar incest, trekanter och väldigt mycket homofili).
  • Glee
  • Vänner
  • Scrubs
  • Grease (Ja det finns ett forum för det! w00t?)
  • Simpsons (ofc)
  • Star Wars (ofc)
  • South Park
  • Two and a half men (Alan/Charlie? Usch..)
  • Och Hannibal Rising
Detta kan bli min nya hobby. Kanske inte riktigt..

Oftast är det JD och Dr.Cox som paras ihop... blä...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0