Jag såg en kändis! Jag ska aldrig tvätta mina ögon mer!

Jag har tidigare i mitt liv funnit galna fans* otroligt irriterande, deras skrikande och gråtande över någon person de inte känner, som ändå bara är en person.

Om man började skrika och gråta för att man fick ta kort tillsammans med busschauffören, så skulle man ju bara anklagas för mental instabilitet. Men på något sätt är det okej att skrika efter någon om det är många som vet personens namn.
"Jag har sett honom/henne på TV/Internet", är inte ett rättfärdigt skäl att tapetsera väggarna med bilder på denna person, eller hålla koll på personens varje steg, eller skapa en blogg dedikerad till denne människa *facepalm*...

Hur som haver...

Jag har funnit, på senare tid, att om man bortser från det irriterande hos fans (speciellt fangirls, då de enligt min erfarenhet är betydligt mer extrema), så är det hela väldigt väldigt lustigt.

Det kanske inte är alla som är medvetna om vad uttrycket "slash" är. Det är när man tar två personer, och sätter dom som ett par. Det kan vara fiktiva karaktärer ur en film eller bok, det kan vara riktiga kändisar som folk bara vill se ihop.

Jag finner detta fenomen väldigt kul att läsa om.**
Och även om det finns personer som allt oftare blir slashade, så finns det ju besatta fans till praktiskt taget alla som man kan ha sett i rampljuset någon gång under världshistorien/ alla karaktärer det finns i alla böcker som någonsin gjorts.

De flesta slashningarna är vid någon punkt(eller alla punkter) snuskiga. Vissa är dock bara mjuka fluffiga kattungar av söt romans.
Och även om vissa av dessa "författare" skulle kunna tjäna bra pengar på tant-noveller(som ju vi alla vet innehåller snusk), så kan jag inte sluta skratta när jag tänker på att denne "författare" suttit och skrivit och tänkt ut och redigerat denna lilla novell.

Jag har läst flera olika slashningar, och för det mesta är det otroligt kul. Vissa gånger har jag ångrat mig efter att ha börjat läsa dock...
Mer om det i nästa inlägg.

Det finns även de som gillar att måla barnförbjudna bilder av personer som man inte vill se tillsammans. Som får en att gråta lite på insidan. T.ex. Frodo och Sam.
Jag är helt okej med att det finns massa tillfällen i historien som man väntar sig att de ska börja kyssas eller något, men det gör lite ont att se bilder av hobbitsex, som befläckar en så ren historia.
Men vi vet ju att fame = fangirls = violation in every possible way ***(jag rekomenderar inte att du klickar på länken)...


* Då menar jag inte "åh, fan va han är snygg!!"-fans, utan "OMGOMGOMG JAG VILL HA DINA BARN, jag vet namnen på alla dina husdjur du hade som barn och jag vet att din mormor blev 87 innan hon dog"-fans
** Det görs även bilder av olika slag...Och videoklipp..
*** Denna bild kom upp på Google när jag sökte på bilder efter Frodo och Sam, med sökorden "Frodo Sam", bara för att förklara hur jag ens fick sett en sådan hemsk och barndomsförstörande bild 8l

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0