Happy Tree Song

Internet är sådär otroligt segt just nu... Kan la lika gärna göra klart diagramet för labbrapporten.

Så, det har hänt mycket idag.

Vi har en ny spis (som vi iofs fick in igår, men) som funkar jättebra. Speciellt om man jämför med den förra, som funkade väldigt dåligt.

Jag har satt provstid på fredag morgon, vilket betyder att jag imorgon måste prata med min sånglärare för att ändra min tid, eller skippa lektionen eftersom det finns en möjlighet att jag inte kommer kunna sjunga ändå.

Jag har läst lite svenska, och funderar över varför svenskaboken väljer att förklara ord som "kolera", "par examlpe" och "superb", men inte förklarar uttryck som "Efter portern steg han upp, strök sina mustascher i krokar, spottade djupt in i vänstra salongshörnet, och betalade sin frukost."

För det första: vad är porter? (EX: "Låt mig se- djävulen- tag hit porter!")

För det andra: What? Var det sedvänja att spotta djupt in i salonghörn förr i tiden, och varför slutade vi i så fall med det?

Mina goda arbetskamrater har lämnat in arbetet (duktigt duktigt av dem).
Min näsa försöker göra attacker mot mig, men jag tror jag vinner det stora slaget tillslut.
Det gör inte lika ont i mina hals, men det känns(och låter?) konstigt när jag pratar och jag hostar mer.
Huvudvärken är samma.

I övriga nyheter ger jag upp kampen. Om jag minns rätt så är det v.46 som vi ska ha läst ut boken i svenskan, och inte ens jag är så tidsoptimistisk att jag tror på allvar att jag kommer hinna läsa klart 400 sidor till. I alla fall inte när jag har så mycket annat att göra.
Så jag vänder mig till en annan bok, som handlar om en annan resa. En bok som jag påbörjade under sommmarlovet, men som jag aldrig hann läsa klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0