Mysteriskt.... o.0

Jag har gått runt lite i huset idag och jag har funnit mig själv gillande dom små frågorna, mysterierna om man så vill kalla dom, som jag börjar fundera på.

Igår räddade jag en fluga som satt fast i lite spindelväv, och vid tillfället verkade den inte vilja rädda sitt liv utan låg bara kvar. Men nu har flugan spårlöst försvunnit.
Det får mig att resonera ut 3 möjliga orsaker.

1. Flugan fick tillbaka sin vilja att leva och flög iväg.

2. En hund bestämde sig för att flugor passar perfekt som ett mellanmål.

eller 3, att spindeln ändå fångade upp flugan och åt upp den.

Jag finner alternativ nummer 3 mest spännande. Även om flug-ätande hundar är intressant nog, så är det ju faktiskt så att hundar kan få för sig att äta lite vad som helst. Utom våtservetter.
Men tanken på att den lilla spindeln som gjort den lilla fällan har koll på den, trots att jag aldrig sett själva spindeln (Varför hittar man spindelväv i huset men aldrig spindlar? Är spindlar ninjor?), är ganska imponerande med tanke på spindelns lilla, tja, spindelhjärna.
Att det också skulle vara tillräckligt stark att få med sig flugan är också något imopnerande. För jag bara antar att spindeln i fråga är någorlunda liten eftersom jag aldrig sett den, och eftersom det var ett sådant mesigt litet nät.

En annan mysterisk sak pågår i mitt badrum, just nu t.o.m. Och jag har tänkt mycket på detta.
Hur kan tandkrämen lämna en ring på glasskivan?
Jag förstår perfekt hur t.ex. tvålflaskan kan lämna märken eftersom man tar i den med blöta händer och vattnet rinner, enligt fysikens lagar, nedåt tills det träffar den yta på vilken tvålflaskan står.
Men, nu är det så, och jag har även försäkrat mig om att inget vatten är inblandat när jag ska ta tandkräm, att det finns en liten vit ring på min glasskiva. Mysteriet är ännu olöst.
Så det finns bara ne sak jag kan göra. Ställa tandkrämen på exakt samma ställe hela tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0