Hemliga önskningar...

Jag funderar på att skriva lite mer om lite filmer och sånt. Eftersom jag gillar det.
Jag hade nästan nästan tänkt att prata in det, då jag vill ha mer användning av min videokamera. Men jag känner mig löjlig nog när jag filmar bland folk och faktiskt har något att filma, så om jag skulle få för mig att filma mig själv så håller jag det nog för mig själv med.

Men anyway, så tänkte jag återuppta syftet med att starta den här bloggen från första början. Att berätta om vad jag tycker om film/musik/spel/böcker/tidningar/konst och bara allmänt.

Och eftersom jag inte visat något intresse för konst här, så kan jag ju börja med det just nu, bara lite snabbt sådär.
I helgen (för en vecka sedan) var jag på konstmuseét för andra gången i år (vi var även på Naturhistoriska= ♥). När vi var där köpte vi med oss lite böcker hem.
Den första var om Leonardo DaVinci, för han är ju, som udnerförstått, helt otroligt cool.
Den andra var en pin-up bok, med pin-upor från 30(40?)-talet och framåt.
Den tredje var en bok med titeln Helvetet. Den ser jag fram emot att läsa.

Men för tillfället har jag bara tid för en bok. Och ju mer jag läser i den, desto mer förstår jag att filmen är gjord för folk som har läst boken. Även om filmen går att förstå ändå, jag har ju själv förstått den säkert fyra gånger.

Sedan vet jag inte om detta är något som gör mig till en extra stor nörd, eller om det är något som alla vill, men jag har en stor önskan att någon gång lära mig alvspråk. Och att skriva Tolkien-style. Problemet just nu är att det finns massa olika varianter, och jag orkar inte hålla på att sålla ut och lära mig och sånt. Det har jag ju fullt upp med ändå.
God natt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Folk skulle nog säga att det är lite nördigt att vilja lära sig alviska, men det skulle jag också vilja lära mig någon gång (och alla vet ju att jag inte är en nörd!)

By the by, är "enligt fysikens lagar" ditt nya favorituttryck? ;)

2010-10-17 @ 15:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0