Dödssynder

Jag skulle hamnat i helvetet (enligt de sju dödssynderna) för:

Delad etta
Lättja
Vällust
Vrede

Tvåa

Frosseri
Girighet

Trea

Avund
Högmod

Och för detta skulle jag få styckas levande, kastas i en ormgrop, bli insmord i eld och svavel.
Jag skulle även få äta paddor, råttor och ormar och sitta i en kittel med kokande olja.
Förmodligen skulle jag få sitta i iskallt vatten och rådbråkas(vilket betyder att lemmarnas krossas) med.


Om jag skulle vilja komma med på guds lilla lista, skulle jag vilja undvika färgerna: 

Ljusblå
Blå
Röd

Orange
Gul

Grön
Violett

Vilket betyder att rosa, grå, svart, brun och vitt fortfarande är ok. Silver och guld?

Djur som jag absolut inte skulle vilja vara som:

Get eller åsna
Ko, tjur, tupp eller get
Björn

Gris
Groda

Hund eller get
Häst eller påfågel


Rankning av dygder jag gjort
(?)...

Avhållsamhet
Öppenhet
Medmänsklighet
Ödmjukhet
Tålamod
Flit
Kyskhet


Allt detta är bara de vanligaste synderna/dygderna. Informationen kommer från Wikipedia, so you know it's true.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0