And Michael, you would fall..

Just nu är jag så jädrans trött på mina föräldrar, specifikt min mor.

Det faktum att jag har ont i halsen, hostar, har huvudvärk, är tät i näsan och har den där tunga feberkänslan i pannan och ögonen, verkar ha ingen vikt emot att jag har ett prov imorgon.
Hon tror alltså att jag låtsas vara sjuk för att slippa provet, trots att jag länge gått runt och varit nöjd för att jag vet vad jag håller på med.
Det finns alltså ingen chans att jag bara råkade bli sjuk samma vecka som jag skulle ha prov.

Man kan ju tycka att om jag skulle låtsas vara sjuk så kunde jag ju låtsas vara det inför ett prov som jag inte visste vad det handlade om.

När vi ändå är på ämnet, så är detta ett otroligt dåligt tillfälle att bli sjuk på. Jag ska få klart en labbrapport, ha ett prov, ha utvecklingssamtal, räkna med den jävla derivatan och göra kemi. Sedan ska jag ju läsa dom där texterna i svenskan och i min bok. Och grupparbetet i biologin ska vara klart denna veckan. Känner mig lagom bra just nu. Det faktum att jag blivit sjuk må kanske inte varit mitt fel, men alla får mig i alla fall att känna som om det var det. Så, bra jobbat, alla!

Och en annan sak är ju att det faktum att jag har mycket att göra, mina föräldrar inte litar på mig och att mina arbetskamrater verkar ytterst besvikna på mig och min sjukdom, inte direkt hjälper mig. Faktiskt motsatsen.

Imorgon ska jag i alla fall göra fysik, matte och kemi. Och om Sofia eller Charlotta hör av sig så kan jag försöka mig på biologin igen.

Jag hade tänkt göra labbrapporten imorgon, men den har jag inte tillgång till. Ibland vill jag bara köra en skruvmejsel i huvudet på mig själv.

Och jag blir superstressad över när jag ska göra provet, för jag vill gärna få gjort det denna veckan, men jag vet inte om jag kommer kunna det på onsdag. I och för sig har jag resurstiden, men den skulle jag vilja ägna åt annat. Sedan har jag ju tid över på fredag, men det känns som om jag måste göra provet innan utvecklingssamtalet.

Det är nog säkert att säga att jag inte kommer få någon sömn i natt.
Jag försökte i alla fall.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0