Dans.

Dagens tema: Dans.

Detta är något som jag aldrig riktigt förstått, men inte tänkt på så mycket förrän på senare tid.
När tänker dans, så tänker jag att man antingen rör sig till musiken för att det är kul, eller att man uppträder med en koreografi på någon slags scen.
Jag har t.ex. full förståelse för Americas Best Dancecrew.

Men jag har aldrig förstått varför folk vill dansa tillsammans i par. Det är så konstigt. Varför känner människor behovet av att röra sig när de hör musik, och varför har de bestämda rörelser som dom gör till en viss typ av musik för att det ska se bra ut? Och att bjuda upp sen.

Jag menar, till vilken nytta? Vad vill vi få ut av denna handling?

Ju mer jag tänker på detta fenomen, ju mer insnurrad blir jag. Jag tror inte att jag kommer förstå detta någon gång, men om någon vill försöka lära mig, varsågod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0