Munsår :(

Idag tänkte jag skriva lite om en sak jag såg dem prata om i en serie. Nu vet jag inte hur många som kollar på Cougar Town, men avsnittet har inte sänts i Sverige än ändå och jag kommer inte direkt med någon spoiler. De pratar lite om vänskap, främst mellan kvinnor och män.

Vissa hävdar ju att killar och tjejer inte kan vara "bara vänner", medan vissa hävdar motsatsen.
Och jag kan väl hålla med om att man inte riktigt kan vara vän med någon av motsatt kön om det inte finns någon nivå av attraktion. Det är väl nästan alltid så att man någon gång tänker tanken, men kanske inte nödväntigtsvis gillar den. Och till detta räknas såklart inte syskon, för det vore vidrigt.

Sen finns det ju dom som säger "usch nej, han/hon är som ett syskon", vilket det naturligtsvis kan kännas som, men det finns ju alltid en anledning till varför man blir vän med personen från första början.
Och då gäller det ju också personer av samma kön (motsatt om man är homosexuell etc, ni fattar, jag orkar inte skriva det hela tiden), att man har någon grundliggande form av attraktion till varandra. Det behöver ju inte vara sexuellt.

Men då börjar jag fundera på om en vän av samma kön skulle varit av motsatt kön, skulle det finnas en sexuell attraktion då? För det är ju faktiskt någonting med varandra som man gillar och som man dras till, precis som att man dras till en partner baserat på attraktionsnivå. Så om ens bäste vän byter kön, innebär det att man omedelbart skulle finna personen tilldragande?

Tåls att fundera på... Jag tror inte att tjejer och killar kan vara som man säger "bara vänner", men jag tror inte heller att man måste bli kär i alla sina vänner som är av motsatt kön. Fast å andra sidan tror jag inte på någon definerad sexualitet heller, jag tror att man kan bli attraherad av vem som helst oavsett kön.
Min poäng med allt detta, om det ens finns någon, är att jag tror att man måste vara attraherad av sina vänner på någon nivå, om än inte sexuellt.

Andras åsikter uppskattas, tack.

Kommentarer
Postat av: Nattiis

Tror att du tänker för mycket! Och jag tror att du e kär ? :P e det någon i skolan ? Inte klassen hoppas jag. Killarna e .. som dom e. Hoppas inte dom läser din blogg. He. he.

2010-05-18 @ 21:21:06
URL: http://snatalie.blogg.se/
Postat av: Lejonhjärta

haha det kanske jag gör :P

vem vet,oooo, kanske till och med kan vara någon i klassen :O andreas kanske..? (jag bara antar att de inte gör det) ^^

2010-05-18 @ 22:14:28
URL: http://outercore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0