Bulletproof proof of bullets. Dodged

Jag känner inte att jag riktigt fick sagt mitt på lektionen förra veckan och det har legat och gnagt tillräckligt länge.

Ämnet var då Jessica Alba.

Att hon är snygg håller jag med om, eller, jag kan ju inte annat än det eftersom det är så uppenbart att hon är snygg. Typ som Ashton Kutcher.
Men för mig är hon inte särskilt snygg eftersom hon saknar the most beautiful part of the female anatomy. The FUPA.

Okej, seriöst. Jag gillar henne inte. Anledningen är att hon inte kan agera(eller så är hon bara så duktig att hon hela tiden spelar att hon inte kan). Jag har bara sett samma sak om och om i olika filmer hon har varit med i. Okej, lite nyanserat har det väl varit men let's face it, hon är bara känd för att hon är snygg.
Och det är också okej, för det stämmer ju. Men då tycker jag att man kanske inte borde vara skådespelerska utan modell eller levande staty.
Några andra exempel på folk som bara är kända för att de är snygga är: Jessica Simpson (+ hennes farsa då), Pussycat Dolls (utom den rödhåriga då, hon måste sjunga bra på riktigt), Hugh Grant (inte så mycket snygg som charmig kanske, men faller ändå i kategorin. Fast han kan ju vara rolig i alla fall) och typ alla på MTV.

Om det bara inte hade varit så uppenbart att hon är känd enbart för detta, eller om de inte tamt försökt dölja det, så hade detta aldrig behövt hända. Men nu är det så.
Och jag är fullkomligt medveten om att det finns många skådespelare/skådespelerskor som bara spelar likadana roller. Som t.ex. Adam Sandler. Men han kommer undan med det för han är rolig, charmig, har karisma och framförallt är han duktig på det. Och nej, Jim Carrey räknas inte till den kategorin som bara spelar samma roller hela tiden. När man gjort minst en dramafilm (i Jim Carreys fall minst två som jag har sett), och kysst en annan man på duken, så är man automatiskt en seriös skådespelare.
För tjejer gäller lite annorlunda regler. Har man kysst en annan tjej på film så gäller nästan motsatt effekt. Men det är ju relativt.
Om man däremot varit med i i alla fall ett romantiskt drama där en (eller båda) parterna dör i slutet, och har visat sig naken i en film som inte är American Pie, så kan man tas seriöst.

Så för att summera:
Jessica Alba: Same old same old
Jim Carrey: AWESOME



Tydligen har de aldrig kläder på sig i Into the Blue för alla bilder jag hittade såg ut såhär...
!!!! Come on!
Okej, kanske inte rättvist eftersom alla går klädda såhär i Sin City, men ändå, jag tror ni fattar poängen.

Dessutom så var jag tvungen att söka på de olika filmerna individuellt på filmerna, då alla andra bilder såg ut som de högst upp....
När jag däremot sökte på Jim så kom det upp massa blandade bilder.






Så. Point proven.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag är mycket stolt över dig Ellinor.

2010-03-29 @ 22:33:30
Postat av: Sofia

Fint skrivet, men tycker allt att du går ifrån ämnet en del xP

2010-03-30 @ 18:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0