Grandma what was it liiiike

Idag skulle jag vilja skriva lite om intressen.

Alla har sina olika intressen. En i min klass tävlar i aerobics t.ex. och då är det ju helt naturligt att hon vet mer än de andra i klassen om det ämnet.
En annan sysslar med brottning, några rider på hästar osv.

Jag är intresserad av underhållning. Det jag gör på fritiden är att titta på film/TV, lyssna på musik, spela, måla, sjunga och dansa(även om det är mer sällan att jag gör det nu för tiden).
Så det kommer sig väl helt naturligt att jag kan mer om film/TV, musik och diverse annan underhållning. Sedan är jag väl ganska allmänbildad med. Men det hör inte hit.

Poängen är att jag har intresse inom film/TV och musik, något som vissa i min klass har mindre av. Hur de spenderar sin tid vet jag inte. Kanske på skola eller instrument eller läsa böcker, jag kan ju bara spekulera i dessa saker.

Det som är tråkigt är att ingen någonsin verkar veta vad jag talar om. Man börjar ju fundera på om det är de som är konstiga, eller om jag borde söka efter en intressegrupp på internet att snacka film m.m. med.

Det har ju kommit till en punkt där jag inte kan snacka om något längre i skolan, utom just skolan då. Ja, och så vädret såklart.
Och nu när Melodifestivalen äntligen är över så går ju varenda jävel runt och snackar om den. Jag har få saker på TV som jag inte, absolut aldrig kollat på.

Det är Färjan, Ullared och Melodifestivalen.
Färjan och Ullared är mest för att jag bojkottat hela konceptet. Så irriterande svennigt.
Jag skulle hellre kolla igenom en hel box med Law & Order i slow motion än att bekänna att jag kollat på och tycker om Färjan eller Ullared på en offentlig plats.

Sedan har vi vissa som jag har kollat på fast jag hatar dem (vilket säger mycket om dem jag inte kollat på alls).

Det är Klovn (det är som en dansk Mr.Bean, fast han pratar. Danska. Idiot)
Det är Roseanne (amerikansk "komediserie" med han som spelar Fred Flinta, de gapar konstant)
Och det är Murphy Brown (jag vet bara att Murphy Brown är en kvinna, allt annat man hör är publikens HAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHAHA)

Aja.

Sedan finns det ju dom som har skolan som intresse, och som mest pluggar hela dagarna. Och det är det väl inget fel på egentligen. Det låter bara lite sorgligt och folk har en tendes att undvika dessa människor. Ifall det är för att de inte vill må dåligt för att de själva inte pluggar, eller för att de bara tycker de är irriterande vet jag inte. Jag kan ju bara spekulera här med.
Det finns ju även de som är tvärtom. De som gör sina fritidsintressen till skola istället. Vad de gör på fritiden har jag ingen aning om. Tomrum.
Men det är ju heller inget fel på det, det är väl bara så att jag själv tycker om att skilja på de två sakerna.
Fast jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte skulle vilja ha det så någon gång. Bara det att man kan inte tjäna så mycket pengar jag vill tjäna på att tycka till om film och musik. Dessutom hatar jag dem.
Jag tycker inte ens att det borde vara ett jobb att skriva vad man tycker om sånt, det är ju så individuellt.

Men det är en annan sak.

Leker fortfarande med tanken att spela lite... Men jag ska försöka skriva klart min text och en labbrapport innan.



Haha flashback...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0