Promopics=D-bagpics

Okej, jag har nu kommit fram till en sak.

Promo-pics för serier(/filmer) är så frikkin' lame. Egentligen så finns det en liten rad med kvalifikationer som måste uppfyllas för att de ska vara lame.

Om bilden används som framsida på t.ex. DVD-boxen, så är det oftast okej. Men om det är en seriös serie, som en actionserie, så är bilderna nästan alltid lame. Okej jag ska förklara.

Här har vi Desperate Housewifes.

En helt okej bild, väldigt fejk och påklistrad och allt det där men whatever.
Det är en drama(/komedi)-serie, som i och för sig inte uppmuntrar till besatthet, men alla som tittar på det tar den ändå seriöst.

However, deras promo-bilder är oftast lite komiska, som här

Och komediserier som HIMYM är alltid awesome, eftersom de inte behöver tas seriöst överhuvudtaget.


Actionserier däremot, har något gemensamt med såpor. Bilderna är LAME. Det spelar nästan ingen roll hur man gör, om man ska ha en stillbild på en actionserie eller såpa, så ser det alltid, till hundra procent, n00bigt ut.

Det verkar som att det är som med det sociala spelet, en person som vill tas på allvar ses ofta bara som töntig och löjlig.

Och jag menar inte detta på ett diskriminerande sätt, men många bilder ser väldigt gay ut. Jag har bildbevis.

Om ni googlar detta själva så kommer ni komma fram till samma sak som jag.
Men här har vi lite exempel.




To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0