Come what may

Var i Grebbestad men min syster Ak, hennes pojkvän Gustavo och hans vän Tor. Eller ja, kanske inte i den ordningen men jaja. Men låt oss ta det hela från början.

Det hela började en kulen vinternatt i december, klockorna i kyrkan klingade högt över stadens gator och framöver dem svepte också en mörk rock och hatt som...

Nej, det där var ju inte rätt. Inte rätt alls. Det började med att min syster bjöd med mig till Trollhättan, där jag, Ak och Gustavo hyrde film som vi kollade på. Det var Wrong Turn 3 (LOL), någon Mel Gibson-film som Gustavo valde, och The Grudge 3.
Utöver dessa filmer upplevde vi ett väldigt långt och högljutt bråk och en massa massa skratt.

Så nästa dag åkte vi till Grebbestad. Där var det varmt, och mitt hår var gult. På vägen kollade vi in vikinga-gravar som är ca 3000 år gamla. Respekt. RSPKT. Vi sov där två nätter. Av dessa två nätter gick vi till en klubb två nätter, och av dessa två gånger kom jag in två gånger. Så det var la kul.

Sedan började vi vår resa hemåt. När vi kom tillbaka till Thn insåg jag hur mycket jag saknat min säng, och att sova ensam. Så jag tog bussen hem redo att vänta in kvällningen så jag kunde avnjuta riktig sömn, sådan sömn jag itne fått mycket av eftersom vi sovit 3 st i samma säng tre nätter i rad. Men på grund av en rad handlingar som slutade i det missöde som är en harkrank i sovrummet, så fick jag sova i min systers gamla rum.
Dagen efter det kunde jag äntligen sova i mitt eget rum, vilket jag gjorde. Till 4.45. Då vaknade jag och hörde harkranksljud, tog mitt täcke och gick över till det andra rummet. Senare på dagen åkte vi ut till stugan och hade middag, Gustavo var med.

Efter detta var det ju tisdag, och det innebar Skepplanda med Alexandra och Angelica. Vi kollade på 45 avsnitt av Supernatural, badade och höll öppen blodig strid mot alla flygande insekter som kom i vår väg.

Så idag kom jag hem från Skepplanda. Jag kollade lite på min älskade komedikanal och sedan jag och sov några timmar i min säng och gick sedan upp igen. Nu vet jag sedermera inte vad jag ska göra. (En felanvändning av ordet "sedermera", men jag tycker att ordet används för lite så jag slängde in det)

Jag kan inte kolla vidare på SPN (P!), jag kan inte sova än, vet itne om det är värt att börja spela nu.. Jag antar att jag kan kolla på en film eller något, får la improvisera.

Jag hoppas att min syster har det bra i Spanien och att inget händer henne.

Sedan är det lite otur att min hårfärg, deo, parfym och smink är i Gustavos lägenhet och min tandborste i Skepplanda. Men mina problem håller jag för mig själv. Hejdå.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0