A locked up-self in a sallow bed

Det världen försöker lära oss från när vi är små, är hur vi ska vara oss själva och acceptera varandra. Detta innebär att vi ska lära oss att acceptera varandras brister med. Och det gör vi. Som duktiga små barn gör vi som världen lär oss.

Men jag är trött på andras brister. Jag är trött på att behöva acceptera folk trots att vi inte tänker likadant. Jag är trött på att få ha överseende. När det gäller mina vänner. Jag är trött på att bara nöja mig. Jag är trött på näst bäst. Jag vill hitta någon som tänker likadant som mig.

If I knew you were going to ditch me just a couple of decades later I wouldn't have bothered with your ass in the first place.

Så det är fyra personer.

Och den ena är borta i en annan del av världen, trots ett löfte om en annan verklighet än den vi har nu.
Och den ena är på väg, men har inte hunnit så långt.
Och den ena är bara en annan person, en annan person än de andra.
Och den ena är uträknad på grund av diskvalifikation, och vinner tävlingen med bravur.


Kommentarer
Postat av: Lotta

What's all this about? Låter inte bra Elli..

Har jag något med det här att göra så vill jag att du pratar med mig om det. Finns!

2010-08-22 @ 21:08:05
Postat av: Läs mellan raderna

Du behöver inte leta efter någon som tänker precis likadant som dig, bara någon som förstår (det ligger mer i det ordet än man tror) och accepterar, alla behöver bli erkända för hur de är.

Jag antar att de här säger emot allt det du precis sa, men du ber om någon som är så gått som omöjligt, men det finns lika bra men inte likadant.

2010-08-23 @ 10:40:45
Postat av: A-K

SV: Precis!

Elli, du kommer förhoppningsvis förstå det med tiden eller nåt, för den du söker just nu kommer du förmodligen aldrig finna.

2010-08-24 @ 17:19:02
URL: http://midnightmistress.blogg.se/
Postat av: Lejonhjärta

bla bla bla



och du kan vara lugn charlotta :)

2010-08-24 @ 18:11:33
URL: http://outercore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0